Η μελέτη των σχολικών μαθημάτων έρχεται πολύ νωρίς στη ζωή του παιδιού και πλέον με ένα τρόπο αρκετά φορτικό και καταναγκαστικό. Αν και αληθεύει πως οι σχολικές υποχρεώσεις καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της καθημερινότητας του παιδιού, μειώνοντας έτσι τον ελεύθερο χρόνο και αντικαθιστώντας τον με κάτι ‘μη διασκεδαστικό’, το διάβασμα χρειάζεται να λάβει νέες διαστάσεις τόσο από το οικογενειακό όσο και από το σχολικό περιβάλλον.
Το πρώτο πλαίσιο στο οποίο ζει ένα παιδί είναι αυτό της οικογένειας, επομένως οι βάσεις για το πως θα αντιμετωπίζεται το διάβασμα μπαίνουν από νωρίς μέσω κυρίως της παρατήρησης.
Δεν είναι βέβαια μόνο τι βλέπει το παιδί, δηλαδή τον γονέα που διαβάζει π.χ. ένα βιβλίο, αλλά και τι εμπειρίες του μεταφέρονται και με τι συναίσθημα χρωματίζονται. Ξεκινώντας από τη βρεφική ηλικία το διάβασμα παραμυθιών αποτελεί μία συνήθη δραστηριότητα παιδιού και γονέα. Στη συνέχεια, με την όξυνση της αντίληψης και κατανόησης των παιδιών, μπορούν να μεταδοθούν κι άλλες πληροφορίες, όπως
Η συμβουλευτική γονέων είναι ένα από τα προγράμματα που παρέχονται στα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών, όπως και στο δικό μας, με σκοπό την παροχή ολιστικής βοήθειας και στήριξης της οικογένειας. Οι γονείς αποτελούν ίσως το πιο κεντρικό σύστημα που διαμορφώνει το οικογενειακό κλίμα, γι’ αυτό μερικές φορές είναι χρήσιμο να προσφεύγουν σε τέτοιου είδους υπηρεσίες.
Η συμβουλευτική γονέων αφορά:
Γονείς των οποίων το παιδί παρακολουθεί κάποιο-α από τα προγράμματα του κέντρου (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση, ψυχοθεραπεία), όχι για να συζητείται η πρόοδός του, αλλά κυρίως για να αναγνωρίσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία του παιδιού και να συνεισφέρουν στο θεραπευτικό σχεδιασμό, άρα και την εξέλιξη του παιδιού.
Γονείς που δυσκολεύονται στη διαχείριση ορισμένων δυσκολιών που μπορεί να παρουσιάζει το παιδί τους στο συναισθηματικό, κοινωνικό και συμπεριφορικό κομμάτι και μπορούν να λάβουν κατευθυντήριες γραμμές και στήριξη σε πλαίσιο που δεν ασκείται κριτική.
Γονείς π